michael kors bags väskor göra sylt försäljning

väskor göra sylt försäljning

joanne schmidt trodde mejlet var ett skämt.en fickdator från toronto international film festival ville använda en av sina produkter i ”knyte påsar” som delas ut till skådespelare, programledare och andra kändisar på årliga evenemang.

”jag svarade inte på e – post.jag trodde det var ett skämt, ”hon påminner om.

mrs långt från glitter och glamour av filmfestivaler och hollywood.

mrs schmidt svarade på en andra e – post från gräl.arrangören sökte en särskild marmelad till att omfatta i tiff presentpåsarna.- mrs schmidt lade en maritim knorr på traditionella citrus sprids, att skapa en konjak – versionen.

mrs schmidt skickade marmelad till toronto, men avböjde en inbjudan att delta i festivalen och främja sin produkt.

”jag visste inte att det var en kopp te, för att vara ärlig.jag visste inte vad pr – skulle ha gjort för oss. ”

trots hennes reservationer, brandy tranbärs – – var en succé.strax efter, schmidts uppmanades att bidra till presentpåsarna fördelade på golden globe.de skickade sin underskrift igen – – och bestämde sig för att inte närvara.

sedan, under hösten 2010, mrs schmidt uppmanades att fördela sin produkter vid 2011 oscarsgalan. ”jag sa ”åh min gud oscarsgalan.vi kanske ska gå till ett av dessa. ”så vi beslöt att gå.”

inbjudan till oscars markerade den tredje stora marknadsföring möjlighet att landa på eg michael kors bags et initiativ på schmidts ”cape breton dörr.”jag vill känna mig glad ”, sa hon.”men jag tror också att det är inte utan mycket hårt arbete från vår sida ”, säger mrs schmidt, som har yrkat framgång är säkrad genom uppmärksamhet till små detaljer, som t.ex. att se till att varje etikett är klart.”vi tror alltid att en burk på en gång. ”

de par som träffades i ontario och flyttade till mrs schmidt är hemstad hamn hood till partner i körklart hennes föräldrars bondgård.när planen föll igenom, de började en market garden, växer och att sälja allting från lök på jordgubbar.

lite frukt har ofta används för att göra sylt och gelé, vilket par som säljs på lokala jordbrukare marknader.den schmidts insåg snart att de bevarar tog med mer pengar än deras frukt och grönsaker, och under 1994 fastställde de galopperande kor.

mrs schmidt förbereder alla hennes såser, sylt och gelé i kommersiella kök på kanten av deras gård med ingredienser från lokala jordbrukare.företagets produktutbud från blåbär rabarber sylt till gravenstein äppelsmör.

för oscarsgalan, hon bestämde sig för att visa upp henne med peppar gelé.på ett flott hotell i los angeles, schmidts anslutit sig till andra leverantörer, inklusive en säljare av diamant klocka, som en del av en an svit som löper under de dagar som leder upp till oscarsgalan ceremoni.- lite massor av evenemanget och styrs från booth att booth av en ”talang mottagande” uppmanades att navigera och urval varor.

galopperande kor ”gelé serverades på kex med getost.kändisar, inklusive william shatner och glädje är jane lynch, skadat på prov och blev erbjudna en gåva fält av företagets pepper gelé. ”s michael kors bags tjärnorna får allt gratis, ”mrs schmidt sa med ett skratt.

– reilly, en samordnare med gbk produktioner som organiserade 2011 smakar svit, säger att hennes företag alltid söka nya företag och produkter till profil på kändis drivs händelser.

”galloping kor har fått en bra reaktion,” sa hon från l michael kors bags os angeles. ”folk gillade dem särskilt idén om att det är ett familjeföretag.

i den händelse, men var inte billigt, det kostade galopperande kor norr om $20000 i avgifter, kostnader och produkten gåvor.men expo michael kors bags neringen har ökat försäljningen och trafik på företagets facebook. ”det var då jag förstod att dra nytta av det, ”mrs schmidt sa.”det är ett lysande tillfälle är vi fortfarande skicka order till stjärnorna. ”

gordon fullerton, docent i marknadsföring på saint marys universitet i halifax, säger galopperande kor måste nu använda sitt ursprungliga publicitet ”för att bryta dig in i en större marknad.han påpekar att stonewall kök, maine företag med en liknande historia och fokusera.stonewall grundare började 1991, säljer sylt och gelé på lokala jordbrukare marknader.företaget är nu en ansenlig detaljhandlare och grossister i specialitet livsmedel och köksartiklar.

”utmaningen för alla företag som startar med enkla början är att få uppmärksamhet.och galopperande kor har verkligen uppnått det, ”mr fullerton.”utmaningen är att följa upp det genom att ta din produkt till större spridning.det är nyckeln till att flytta från ett hem på grundval att något som är ett stort företag. ”

redan välsignad med marknadsföring av möjligheter som skulle göra vilken småföretagare svartsjuk, mrs schmidt stött på ännu ett ”tur” när walmart närmade sig hennes sista